Autochtoniczna gorączka krwotoczna krymsko-kongijska w Hiszpanii ad 5

July 5th, 2018

Kontakty pobierały temperaturę ciała dwa razy dziennie przez 14 dni po ekspozycji. Spośród 437 osób, które zostały narażone, 386 zostało sklasyfikowanych jako osoby z wysokim ryzykiem zarażenia się, a 51 jako osoby o niskim ryzyku (definicje są dostępne w dodatkowym dodatku). Ponadto 59 pracowników opieki zdrowotnej w jednostce izolacyjnej wysokiego poziomu chroniło ekspozycje podczas opieki nad drugim pacjentem. Żaden nie nabawił się objawowego CCHF. Testy serologiczne nie były wykonywane w kontaktach, aby wykluczyć bezobjawową chorobę. Dyskusja
Te autochtoniczne przypadki CCHF reprezentują zmianę w geograficznym rozkładzie choroby. Biorąc pod uwagę rozszerzającą się dystrybucję głównego wektora, 3,6-8 pojawienie się tych dwóch przypadków w regionie Europy wcześniej nie dotkniętym chorobą potwierdziło pogląd, że CCHF jest ponownie chorobą zakaźną.
Pacjent z indeksu uzyskał CCHF poprzez ukąszenie przez kleszcza w prowincji Ávila. Południowy region tej prowincji ma granicę z prowincją Cáceres, gdzie kwas nukleinowy wirusa CCHF został wykryty w kleszczach Hyalomma lusitanicum uzyskanych od jelenia w 2010 r.3 Wirusowe kwasy nukleinowe amplifikowane we krwi obu pacjentów były identyczne i dzieliły ślad genetyczny z wirusami linii afrykańskiej 3, ale nie z sekwencjami z Europy Wschodniej (ryc. S2 w dodatku uzupełniającym). Region wirusa CCHF zsekwencjonowany z zakażonych kleszczy w Caceres3 (pozycje 115 do 326 w fragmencie S) jest zazwyczaj amplifikowany za pomocą wewnętrznej analizy PCR z zagnieżdżonymi RT (pozycje od 123 do 764). Amplifikacja sekwencji w próbkach od kleszczy i od pacjentów przypadku wykazała, że sekwencje były prawie identyczne ze szczepem ArD39554 – 98% dla kleszczy i 99% dla pacjentów. Wnioskujemy zatem, że nasz pacjent będący indeksem był prawdopodobnie zakażony tym samym wirusem CCHF, który został wykryty w kleszczach w 2010 roku. Ten szczególny szczep mógł przybyć do Hiszpanii poprzez zakażone kleszcze przenoszone przez północne migrujące ptaki z Maroka, handel żywym inwentarzem, ruch zakażonych zwierzęta lub inne środki.8,9
Nie podejrzewaliśmy CCHF, dopóki drugi pacjent nie przedstawił obrazu klinicznego podobnego do tego z indeksu pacjenta. Jest bardzo prawdopodobne, że w przypadku braku drugiego przypadku wybuch epidemii CCHF nie zostałby odkryty. Dlatego możliwe jest, że inne przypadki CCHF mogły wystąpić w Hiszpanii w ostatnich latach. W naszych okolicznościach ponad 400 osób – głównie pracowników służby zdrowia – mogło być narażonych na wirus CCHF, nie mając przy sobie odpowiedniego wyposażenia ochrony osobistej. Chociaż opisano już wcześniej transmisję szpitalną CCHF, 10 nie wykryliśmy żadnych dodatkowych przypadków wykraczających poza przypadki drugiego pacjenta, u którego ekspozycja na wirusa była znaczna.
Obydwaj pacjenci spełniali kryteria ciężkiego CCHF.11,12, chociaż u drugiego pacjenta obserwowaliśmy szybki spadek wiremii przy równoczesnym stosowaniu dożylnej rybawiryny, jego skuteczność w leczeniu CCHF pozostaje kontrowersyjna – nie ujawniła się metaanaliza dowody na poparcie jej zastosowania w tej chorobie.13
Drugi przypadek pozwolił nam zbadać różne płyny ustrojowe na obecność wirusa CCHF, aspekt infekcji, dla którego istnieje bardzo mało danych
[patrz też: dentysta bielsko biała, dentysta gliwice, ortodoncja gliwice ]