Autochtoniczna gorączka krwotoczna krymsko-kongijska w Hiszpanii cd

April 25th, 2018

Hepatocyty miały spuchnięty wygląd i rozległą martwicę. Ogólnie rzecz biorąc, hepatocyty zawierały makro- i mikropęcherzyki cytoplazmatyczne (odpowiednio fig. 2D i 2E). Chociaż większość błony śluzowej została zachowana, wygląd jelita grubego był uderzający dzięki całkowitemu złuszczeniu nabłonka. Krypty wypełniono bazofilowym materiałem śluzowym i otoczono ścianą przez zlewane komórki apoptotyczne, ponownie bez nacieków zapalnych (Figura 2A i 2B). Obserwowano sporadyczne mikroukłady. Szpik kostny wykazywał krwotoki i zachowaną populację megakariocytów o prawidłowym wyglądzie morfologicznym. Śledziona wykazywała niewielkie wyczerpanie limfatyczne i krwotok, ale brak obszarów martwiczych. Drugi pacjent
Drugą pacjentką była 50-letnia pielęgniarka. W dniu 23 sierpnia 2016 r. (Ryc. 1) asystowała przy intubacji dotchawiczej pacjenta z indeksem oraz przy wprowadzeniu do żyły udowej cewników żylnych i tętniczych. Obficie krwawią skomplikowane umiejscowienie cewników, a ręce pielęgniarki miały bezpośredni kontakt z krwią pacjenta, chociaż skóra nie uległa przebiciu. Pielęgniarka mieszkała i pracowała w Madrycie i nie zgłaszała żadnych niedawnych podróży za granicę lub na wieś. Nie miała ostatnich ugryzień kleszczy.
Pierwszego dnia jej choroby, 27 sierpnia, rozwinęła się gorączka, astenia i artromateriały zakrzepowe (ryc. 1). Drugiego dnia pacjent został przyjęty na oddział intensywnej terapii w szpitalu Infanta Leonor University ze względu na obecność wybroczyny, małopłytkowość i łagodny wzrost poziomu aminotransferaz. Trzeciego dnia choroby zaczęło się krwawienie z pochwy, które zbiegło się z oczekiwanym czasem jej normalnego okresu menstruacyjnego. Czwartego dnia choroby podejrzewano CCHF. Rozpoczęto leczenie empiryczne rybawiryną, doustną dawką 1000 mg podawaną co 6 godzin i kontynuowano przez następne 24 godziny. Następnie lek podawano dożylnie. W szóstym dniu choroby dawkę rybawiryny zmniejszono do 500 mg co 8 godzin, zgodnie z protokołem leczenia CCHF ze Światowej Organizacji Zdrowia. 4 Pacjent został następnie przeniesiony do jednostki izolującej wysokiego Szpital Uniwersytecki La Paz.
Przy przyjęciu do tej jednostki pacjent był przytomny, czujny iw pełni zorientowany na czas i miejsce. Badanie fizykalne ujawniło krwotok podspojówkowy w prawym oku, skórne wybroczyny w obszarach nacisku i krwawienie z pochwy. Niedotlenienie niewydolności oddechowej związane z umiarkowanym wysiękiem w jamie opłucnej w prawym płucu prowadziło do leczenia tlenem przez kaniulę nosową do 15 dnia choroby. W 9 dniu choroby krwawienie z pochwy ustało. Poziomy aminotransferazy i dehydrogenazy mleczanowej zaczęły spadać w 9 dniu choroby, a poziom płytek krwi zaczął wzrastać 11 dnia. Łagodne zaburzenie czynności nerek trwało do 20 dnia. Pełne dane dotyczące podawanego leczenia, wyników laboratoryjnych i zmiennych klinicznych są dostępne w tabelach od S4 do S7 w Dodatku uzupełniającym.
W 9 dniu choroby zaprzestano leczenia rybawiryną, ponieważ podejrzewano ciężką niedokrwistość hemolityczną. Pacjent otrzymał transfuzje w sumie 5 jednostek płytek krwi przed wykonaniem jakichkolwiek procedur inwazyjnych i gdy liczba płytek krwi spadła poniżej 10 000 na milimetr sześcienny
[podobne: olejek makadamia, aparat ortodontyczny Kraków, ortodoncja warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: aparat ortodontyczny Kraków olejek makadamia ortodoncja warszawa