Autochtoniczna gorączka krwotoczna krymsko-kongijska w Hiszpanii czesc 4

September 8th, 2018

Transfuzje miały miejsce w 6 i 8 dniu choroby. Rysunek 3. Rycina 3. Oś czasu dla obciążenia wirusem CCHF, poziomu przeciwciał i podawania rybawiryny u drugiego pacjenta. Oś y po lewej pokazuje obciążenie RNA wirusem (linie ciągłe), a oś y po prawej stronie pokazuje miana przeciwciał (linie przerywane ). Szara, pozioma linia przerywana wskazuje dolną granicę wykrywania wirusowego RNA w teście RT-PCR. Począwszy od ósmego dnia choroby badano kilka różnych płynów ustrojowych na obecność RNA CCHF, a miano wirusa mierzono, gdy wykryto RNA CCHF. Mocz i pot były zawsze ujemne dla CCHF RNA. Nos (11 dzień choroby), spojówki (13 dzień choroby) i wymazy z odbytu (13 dzień choroby) były słabo pozytywne jeden raz. Ślina (zielona) i wymazy z pochwy (fioletowe) były dodatnie i wykazywały mierzalne poziomy RNA CCHF. Stały szary pasek pokazuje czas trwania leczenia rybawiryną.
Poziom wirusa CCHF we krwi był najwyższy w przechowywanej próbce uzyskanej 2 dnia choroby, przy 3,6 × 107 kopii na mililitr. Hodowlę wirusa przeprowadziliśmy również z próbki osocza w siódmym dniu choroby. Pierwszy ujemny wynik dla wiremii, uzyskany za pomocą testu odwrotnej transkryptazy-reakcji polimerazy (RT-PCR) w czasie rzeczywistym, zaobserwowano w 20. dniu choroby (Figura 3). Przeciwciała przeciw wirusowi CCHF nie były wykrywalne w drugim dniu choroby. Miano IgM wzrosło do 1: 640 w 6 dniu choroby i zaczęło spadać po 15 dniu. Miano przeciwciał IgG pozostało niezmienne (1: 640), z wyjątkiem pojedynczego spadku, który prawdopodobnie był wynikiem problemu technicznego. Przeprowadzono testy RT-PCR kilku próbek płynu; dopochwowy płyn był pozytywny w czwartym dniu choroby, ślina w ósmym dniu, a wymazy z spojówek, nosa i odbytu były sporadycznie pozytywne, z bardzo niskimi mianami wirusa. Po 14 dniu choroby testy RT-PCR wszystkich płynów ustrojowych były ujemne. W 22 dniu choroby, działania podjęte w jednostce izolującej wysokiego poziomu zostały przerwane, gdy dwa kolejne testy RT-PCR krwi były negatywne.
Identyfikacja wirusów i śledzenie kontaktów
Identyfikacja wirusa
Zastosowaliśmy dwie metody PCR zaprojektowane do amplifikacji dwóch różnych obiektów docelowych genomu wirusa CCHF (ryc. S1 w dodatku uzupełniającym). Sekwencje w próbkach osocza (592 pz odcinka S) uzyskane od obu pacjentów były w 100% identyczne. Sekwencje nukleotydowe porównano z sekwencjami dostępnymi w bazie danych Narodowego Centrum Informacji Biotechnologicznej przy użyciu podstawowego narzędzia do lokalnego ustalania linii trasowania (BLAST), a sekwencje wykazały 99% identyczność z sekwencjami z linii afrykańskiej 3, takich jak Mauretania ArD39554 (numer dostępu do GenBank, DQ211641) szczep wirusa CCHF.5 Analiza filogenetyczna ujawniła również 99% identyczności z sekwencjami linii afrykańskich 3 (numery dostępu w GenBanku, KY492289 i KY492290) (ryc. S2 w dodatku uzupełniającym).
Skontaktuj się z Tracing
Publiczna służba zdrowia z Comunidad de Madrid oraz służby medycyny pracy w każdym szpitalu przeprowadziły śledzenie kontaktów w celu identyfikacji wszystkich osób narażonych na
[hasła pokrewne: technika bowena wrocław, elastyna w kosmetyce, cystis epidermalis ]

Powiązane tematy z artykułem: cystis epidermalis elastyna w kosmetyce technika bowena wrocław