Autochtoniczna gorączka krwotoczna krymsko-kongijska w Hiszpanii

April 25th, 2018

Gorączka krwotoczna krymsko-kongijska (CCHF) to szeroko rozpowszechniona wirusowa choroba przenoszona przez kleszcze. W Europie odnotowano przypadki tylko w południowo-wschodniej części kontynentu. Zgłaszamy dwa przypadki autochtoniczne w Hiszpanii. Pacjentka wskaźnikowa nabawiła się choroby poprzez ukąszenie przez kleszcza w prowincji Ávila – 300 km od prowincji Cáceres, gdzie wirusowy RNA z kleszczy został wzmocniony w 2010 r. Drugim pacjentem była pielęgniarka, która została zarażona podczas opieki nad pacjentem wskaźnikowym . Oboje zostali zarażeni linią afrykańskiego 3 tego wirusa. (Finansowane przez Red de Investigación Cooperativa en Enfermedades Tropicales [RICET] i skuteczną reakcję na wysoce niebezpieczne i nowe patogeny na poziomie UE [Unia Europejska] [EMERGE].)
Wprowadzenie
CCHF jest ciężką chorobą wirusową spowodowaną przez nairowirus z rodziny bunyaviridae. Ludzie zarażają się przez ukąszenia kleszczy lub kontaktują się z pacjentami lub zwierzętami virem. Klinicznie, CCHF charakteryzuje się gorączką, koagulopatią i zapaleniem wątroby.1 Choroba jest szeroko rozpowszechniona geograficznie i zidentyfikowana w ponad 30 krajach w Afryce, Azji, na Bliskim Wschodzie iw Europie. W Europie CCHF odnotowano tylko w krajach położonych w południowo-wschodniej części kontynentu: w Rosji, Gruzji, na Ukrainie, w Bułgarii, Albanii, Kosowie, Grecji i Turcji. 2 Raport o epidemiologicznym i klinicznym przebiegu dwóch pacjentów, którzy zakontraktowali choroba jest autochtonicznie w Hiszpanii.
Opisy przypadków
Pacjent indeksu
Rysunek 1. Rysunek 1. Zdarzenia kliniczne i lokalizacje.Panel A pokazuje oś czasu zdarzeń związanych z dwoma pacjentami i ich kontaktami. Kolor niebieski oznacza dzień infekcji dla każdego pacjenta. Panel B pokazuje położenie geograficzne krwisto-krymskiej gorączki krwotocznej (CCHF) na świecie iw Hiszpanii, według Światowej Organizacji Zdrowia. Kółko oznacza obszar geograficzny (39,63 ° na północ i 7,33 ° na zachód), gdzie wcześniej zidentyfikowano kleszcze hyalomma zakażone wirusem CCHF.3 Krąg 2 oznacza San Juan del Molinillo (Ávila), gdzie pacjent indeksu został zarażony. Koło 3 oznacza Madryt, gdzie wykryto pierwszy i drugi przypadek, a pacjenci otrzymali diagnozę i zostali poddani leczeniu. DOI oznacza dzień choroby, Ogólny Szpital Uniwersytecki im. Gregorio Mara.óna w GMUGH, izolację wysokiego poziomu HLIU, oddział intensywnej terapii ICU, Szpital Uniwersytecki ILUH Infanta Leonor oraz reakcję łańcuchową polimerazy z odwrotną transkryptazą RT-PCR.
62-letni mężczyzna, który miał historię nadciśnienia tętniczego i obturacyjnego bezdechu sennego i mieszkał w Madrycie, przedstawił Infanta Leonor University Hospital z dwudniową historią wysokiej gorączki, bólu brzucha, złego samopoczucia, nudności i biegunki. W następnych godzinach zmiany chorobowe i krwiaki rozwijały się w miejscach nakłucia żyły. Następnego dnia pacjent został przeniesiony na oddział intensywnej opieki medycznej (ICU) z powodu ostrej koagulopatii, z makroskopowym krwiomoczem, plamistymi zmianami skórnymi i krwiakami, niską liczbą płytek krwi oraz wydłużonym czasem protrombiny i częściowej tromboplastyny. Rodzina pacjentów zgłosiła, że cztery dni przed przyjęciem do szpitala, podczas wizyty u krewnych, pacjent przeszedł przez pola w San Juan del Molinillo, małej wiosce położonej w Avila, prowincji środkowo-zachodniej Hiszpanii (rys. 1) .3 Po powrocie do domu jego krewnych, zauważył kleszcza na lewym kolanie
[podobne: aparat ortodontyczny Kraków, ortodoncja warszawa, Kabiny Sanitarne ]

Powiązane tematy z artykułem: aparat ortodontyczny Kraków Kabiny Sanitarne ortodoncja warszawa