Ciśnienie krwi i schyłkowa choroba nerek u mężczyzn ad 5

December 4th, 2018

Dlatego dla tych mężczyzn ciśnienie krwi wprowadzono jako zmienną ciągłą w modelu wielowymiarowym. Wśród mężczyzn, którzy weszli do MRFIT, skurczowe ciśnienie krwi wyższe o SD wiązało się z podwojeniem ryzyka schyłkowej niewydolności nerek (P <0,001); dla osób spoza próby ryzyko zwiększyło się o współczynnik 1,8 (P <0,001). Wyniki dla rozkurczowego ciśnienia krwi były podobne. U mężczyzn, którzy weszli do MRFIT, rozkurczowe ciśnienie krwi wyższe o SD wiązało się z 2,5-krotnym wzrostem ryzyka schyłkowej niewydolności nerek (P <0,001); w przypadku mężczyzn spoza badania ryzyko zwiększono 1,7-krotnie (P <0,001). Gdy stężenie kreatyniny w surowicy i wydalanie białka w moczu po włączeniu do badania zostały uwzględnione jako współzmienne w modelach wielowymiarowych, względne ryzyko schyłkowej niewydolności nerek związane z ciśnieniem krwi wyższym o SD nie zmieniło się (dla skurczowego ciśnienia krwi: 2,0 ; 95-procentowy przedział ufności, 1,5 do 2,7; dla ciśnienia rozkurczowego: 2,5, 95% przedział ufności, 1,4 do 4,3). Ponadto, gdy analiza była ograniczona do 7817 mężczyzn, którzy weszli do MRFIT ze stężeniem kreatyniny w surowicy wynoszącym mniej niż 1,2 mg na decylitr (106 .mol na litr) i wydalaniem białka w moczu poniżej 1+, wśród których w końcowym stadium choroby nerek opracowany w 19, szacuje względne ryzyko związane z ciśnieniem krwi wyższym o SD (dla skurczowego ciśnienia krwi: 1,8; 95 procent przedziału ufności, 1,2 do 2,7; dla ciśnienia rozkurczowego 1,7; 95 procent przedziału ufności, 0,8 do 3,4) nie różni się znacząco od tych dla całkowitej grupy MRFIT wynoszącej 12.866 mężczyzn. Dyskusja
Nasze badanie poszerza wiedzę na temat związku między ciśnieniem krwi a chorobą nerek na kilka sposobów. Wyższe ciśnienie krwi, mierzone ostrożnie za jednym razem, było silnym niezależnym czynnikiem ryzyka schyłkowej niewydolności nerek. Zwiększenie ryzyka związanego z wyższym ciśnieniem krwi było stopniowane i ciągłe w całym rozkładzie odczytów ciśnienia krwi powyżej optymalnego poziomu. Nasze wyniki wskazują na ważność wykorzystania kategorii Wspólnego Komitetu Narodowego w przewidywaniu schyłkowej niewydolności nerek. Oceny ryzyka zostały ocenione odpowiednio dla skurczowego i rozkurczowego ciśnienia krwi, ale ciśnienie skurczowe było silniejszym czynnikiem prognostycznym późniejszej choroby, gdy obie zmienne rozpatrywane były łącznie. Relacje te, w tym wzorzec interakcji z wiekiem i cukrzycą, są bardzo podobne do tych związanych z chorobą wieńcową lub udarem i ciśnieniem krwi.15-17 Starsze osoby, niższe dochody, wyższe stężenia cholesterolu w surowicy, palenie papierosów, cukrzyca, historia nadciśnienia i rasy czarnej były również związane ze zwiększonym ryzykiem schyłkowej niewydolności nerek.
Przyspieszone i złośliwe nadciśnienie tętnicze od dawna jest związane ze zwiększonym ryzykiem niewydolności nerek, a badania kliniczne z udziałem pacjentów z tą diagnozą wykazały, że terapia hipotensyjna zwiększa przeżycie i spowalnia postęp choroby nerek.18-21 Ryzyko niewydolność nerek związana z mniej ciężkim nadciśnieniem była badana dopiero niedawno.2 W analizie 26 obszarów geograficznych w stanie Maryland częstość występowania schyłkowej niewydolności nerek w wywiadzie była ściśle związana z częstością występowania nadciśnienia tętniczego, szczególnie ciężkiego nadciśnienia. rok obserwacji 11912 pacjentów z nadciśnieniem tętniczym, skurczowe ciśnienie krwi przed leczeniem było silniejszym predyktorem końcowej choroby nerek niż ciśnienie rozkurczowe.23 Wyniki naszych badań są zgodne z obserwacyjnymi badaniami ciśnienia krwi u pacjentów z łagodnym -materiał upośledzający czynność nerek.24-30 Badania obserwacyjne i próby kliniczne z udziałem pacjentów potwierdzona niewydolność nerek wykazała również, że obniżenie ciśnienia krwi chroni czynność nerek.31-36
Najważniejszą barierą w badaniu stosunku ciśnienia krwi do schyłkowej niewydolności nerek jest mała częstość występowania schyłkowej choroby
[hasła pokrewne: usg brzucha bydgoszcz, histamina w żywności, pieprzyca siewna ]