Ciśnienie krwi i schyłkowa choroba nerek u mężczyzn ad 6

December 4th, 2018

Duży rozmiar kohorty przesiewowej MRFIT i okres obserwacji od 15 do 17 lat spowodowały dużą liczbę przypadków do badania. Dostępność wyczerpujących danych dotyczących zgonu z powodu chorób nerek i leczenia schyłkowej niewydolności serca oznacza, że różnice w częstości występowania choroby w zależności od poziomu ciśnienia krwi są mało prawdopodobne z powodu systematycznych różnic w ocenie wyników lub w dostęp do opieki. Podobnie, nasze wykorzystanie schyłkowej niewydolności nerek z powodu jakiejkolwiek przyczyny jako głównego wyniku wyklucza możliwość błędnej klasyfikacji przyczyn tego stanu.37,38 Nasze badanie ma jednak kilka ograniczeń. Żadne kobiety nie zostały uwzględnione. Ciśnienie krwi mierzono tylko raz, co skutkowało niedoszacowaniem siły związku schyłkowej niewydolności nerek z ciśnieniem krwi39. Bardziej precyzyjna miara – na przykład, średnia odczytów ciśnienia krwi z kilku wizyt nad dłuższy okres – spowoduje większe różnice w częstości występowania schyłkowej niewydolności nerek związanej z wyższym ciśnieniem krwi. Nie uzyskaliśmy również informacji na temat leczenia hipotensyjnego. Zróżnicowane traktowanie osoby z nadciśnieniem tętniczym leczonej jako nadciśnieniem tętniczym lub nadciśnieniem z mniejszym nasileniem również osłabiłoby oszacowane ryzyko związane z wyższym ciśnieniem krwi. Większość mężczyzn badano przed powszechnym stosowaniem inhibitorów konwertazy angiotensyny, klasy leków przeciwnadciśnieniowych, które mogą oferować specjalną ochronę nerek.
Dodatkowym ograniczeniem naszego badania jest to, że czynność nerek nie była oceniana na linii podstawowej, z wyjątkiem podgrupy mężczyzn, którzy zgłosili się do badania MRFIT. Tak więc, dla większości badanych mężczyzn, nie wiemy, czy niewydolność nerek była już obecna u osób, u których później rozwinęła się choroba nerek w ostatnim stadium. Podobna relacja w obu grupach – wszyscy mężczyźni badani pod kątem MRFIT i ci, którzy faktycznie weszli do tego badania – między ciśnieniem krwi a schyłkową niewydolnością nerek spowodowaną dowolną przyczyną; niezależność tej zależności od wyjściowych stężeń kreatyniny w surowicy i wydalania białka z moczem u mężczyzn rozpoczynających badanie MRFIT; a utrzymywanie się związku po 10 latach obserwacji w grupie wszystkich badanych mężczyzn przemawia przeciwko oglądaniu wcześniejszej choroby nerek jako ważnego czynnika przyczyniającego się do obserwowanych asocjacji. Jednak wczesny wzrost częstości występowania schyłkowej niewydolności nerek u mężczyzn z najwyższym ciśnieniem krwi (ryc. 1) może odzwierciedlać wcześniejszą chorobę nerek w tej podgrupie. Brak informacji na temat czynności nerek, zarówno na linii podstawowej, jak i podczas obserwacji, oznacza jednak, że nie możemy powiedzieć jednoznacznie, czy silny związek między ciśnieniem krwi a występowaniem schyłkowej niewydolności nerek spowodowany był choroba nerek lub przyspieszony postęp istniejącej choroby.
Koszty schyłkowej niewydolności nerek na rzecz jednostki i społeczeństwa sprawiają, że określenie modyfikowalnych czynników ryzyka dla tego stanu jest ważnym priorytetem dla zdrowia publicznego. Interwencje mające na celu zapobieganie schyłkowej niewydolności nerek muszą podkreślać zapobieganie i kontrolę wysokiego ciśnienia krwi. Znaczenie pierwotnej profilaktyki nadciśnienia tętniczego, poprzez spowolnienie lub zatrzymanie wzrostu ciśnienia tętniczego od wieku młodzieńczego do średniego, zyskało powszechne uznanie jako jeden ze sposobów radzenia sobie z epidemią chorób sercowo-naczyniowych40; prewencja pierwotna ma również potencjał, aby zapobiec dużej liczbie przypadków schyłkowej niewydolności nerek Ponadto, potrzeba zapobiegania schyłkowej niewydolności nerek wymaga nieustannych wysiłków zmierzających do wczesnej identyfikacji osób z nadciśnieniem i zapewnienia im skutecznego leczenia hipotensyjnego.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Obsługiwane przez granty (RO1 DK41837 i RO1 HL28715) z National Institutes of Health. Dr Klag jest ustanowionym badaczem American Heart Association.
Jesteśmy wdzięczni dr Paulowi Eggersowi i dr. Marshallowi McBean z Zarządu Finansowania Opieki Zdrowotnej za ich pomoc w badaniu i pani Barbarze Pawloskiej za pomoc redakcyjną.
Author Affiliations
Z Departamentów Medycyny i Epidemiologii (MJK, PKW, FLB) i Departamentu Polityki i Zarządzania w Ochronie Zdrowia (MJK), Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa w Szkole Medycznej i Szkoły Higieny i Zdrowia Publicznego Uniwersytetu Johnsa Hopkinsa w Baltimore; Wydział Biostatystyki, Szkoła Zdrowia Publicznego, University of Minnesota, Minneapolis (BLR, JDN); University of Texas Health Science Center w Houston, Houston (CEF); Wydział Medycyny, Emory University, Atlanta (NBS); i Wydział Medycyny Prewencyjnej, Northwestern University Medical School, Chicago (JS).
Prośba o przedruk do Dr. Klaga w Welch Center for Prevention, Epidemiology and Clinical Research, 2024 E. Monument St., Suite 2-600, Baltimore, MD 21205-2223.
[patrz też: serwatka z mleka owczego, elastyna w kosmetyce, przegladarka skierowań na leczenie uzdrowiskowe ]

Powiązane tematy z artykułem: elastyna w kosmetyce przegladarka skierowań na leczenie uzdrowiskowe serwatka z mleka owczego