Czy Anglia może przeżyć NHS

Posted in Uncategorized  by admin
September 4th, 2018

W ciągu ostatnich kilku miesięcy byliśmy świadkami najbardziej intensywnej i długotrwałej krytyki brytyjskiej National Health Service (NHS) w jej 65-letniej historii. Niektórzy krytycy sugerują, że NHS boryka się z kryzysem, który można rozwiązać tylko zmieniając podstawową zasadę, na podstawie której został założony – zapewniając finansowanie z ogólnego opodatkowania, z ostrożnością, która jest bezpłatna w miejscu użycia. Chociaż krytyka została wywołana lutowym raportem dotyczącym dochodzenia w sprawie niedociągnięć w jednym szpitalu1, problemy pojawiły się w 2010 r., Kiedy dwie potężne siły zostały uwolnione w ramach NHS: oszczędność finansowa sektora publicznego i reorganizacja administracyjna. Razem te trzy czynniki spowodowały obecny zamęt. Nigdy wcześniej NHS nie musiała radzić sobie bez zwiększania środków finansowych przez dłuższy czas. Wraz z rosnącym popytem, NHS jest zobowiązana do poprawy swojej produktywności w bezprecedensowym tempie 4% rocznie.2 Rząd jest przekonany, że aby osiągnąć tę poprawę, potrzebne są dwie zasadnicze zmiany.
Pierwszy dotyczy lokalnych organizacji zlecających, które są odpowiedzialne za zakup usług szpitalnych i środowiskowych dla ich geograficznie zdefiniowanej populacji od 200 000 do miliona osób. 151 istniejących organów administracyjnych o nazwie Primary Care Trusts, kierowanych przez nieklinicznych menedżerów, zostało zastąpionych przez 212 Clinical Commissioning Groups, które są prowadzone przez lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej (lekarzy rodzinnych), którzy, jak uważa rząd, będą skuteczniejsi kontrolowanie wykorzystania 60 miliardów funtów (około 90 miliardów dolarów) wydanych na usługi opieki zastępczej i opieki środowiskowej. (Wydatki na opiekę trzeciego stopnia – 20 miliardów funtów [30 miliardów dolarów] – będą zarządzane na poziomie krajowym przez nowy podmiot o nazwie NHS England.) Drugim sposobem osiągnięcia lepszej wydajności jest zwiększenie konkurencji wśród dostawców usług szpitalnych i społecznościowych poprzez większe wykorzystanie dostawców innych niż NHS (w tym prywatnych organizacji non-profit, non-profit oraz organizacji charytatywnych lub wolontariackich).
Przedłużająca się rygorystyczna sytuacja finansowa i reorganizacja były wystarczającym wyzwaniem bez głośnego raportu sugerującego, że szpitale NHS mogą nie być bezpieczne1. Raport Francisa na temat dochodzenia w funduszu NHS Foundation w Mid Staffordshire opowiadał smutną i niepokojącą historię szpitala, w którym ludzkość opieki na niektórych oddziałach była przerażająca, a odsetek zgonów, których można było uniknąć, mógł być wyższy niż 5% obserwowane w innych miejscach w Anglii i innych krajach o wysokim dochodzie. Pomimo niepewności co do stosowności dopuszczenia publicznych zapytań do wpływania na politykę, 3 rząd zareagował ogłaszając kilka inicjatyw: zobowiązanie do prostego pojedynczego ratingu jakości szpitala (pomimo faktu, że niezależny panel ekspertów powołany przez rząd oferował brak zachęty do przyjęcia tego podejścia4); przegląd 14 innych szpitali uznanych za podejrzane na podstawie ich standaryzowanych wskaźników śmiertelności (pomimo braku tego środka5); przegląd bezpieczeństwa pacjentów w NHS pod przewodnictwem Donalda Berwicka; oraz stworzenie stanowiska dla głównego inspektora szpitali w celu wzmocnienia istniejącego regulatora jakości, Komisji ds. Jakości Opieki (pomimo braku dowodów na to, że regulacja i inspekcja są skutecznymi mechanizmami poprawy).
Aby NHS przetrwało w obecnej formie, musi pokonać cztery poważne wyzwania
[patrz też: usg brzucha bydgoszcz, lekarz od cukrzycy, dostępność leku w aptekach ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: dostępność leku w aptekach lekarz od cukrzycy usg brzucha bydgoszcz