Posts Tagged ‘gabinet kosmetyczny’

W roku 1917 Wagner-Jauregg uzyl

W roku 1917 Wagner-Jauregg użył zimnicy trzeciaczki, którą zaszczepiono dzie- więciu paralitykom. Wyniki lecznicze były zdumiewająco korzystne. W r. 1918 zda- rzyło się nieszczęście. Szczep trzeciaczki okazał się zanieczyszczony zimnicą tropi- kalną. Trzech szczepionych chorych zmarło. Dopiero w r. 1919 otrzymał Wagner- Jauregg czysty szczep trzeciaczki. Chociaż liczyć się trzeba z możliwością, że anty- biotyki wyprą piretoterapię, to jednak wciąż jeszcze zimnica uchodzi za potężny lek przeciw porażeniu postępującemu. Etiologia i patogeneza. Czynnikiem chorobotwórczym jest krętek blady (Spirochaeta paHidp,). Spośród zakażonych kiłą zapada jednak na porażenie postę- pujące tylko 2-5%, do czego dodać można 30% zachorowań na wiąd rdzenia bez. objawów porażenia. Od dawna toczą się spory co do przyczyn znikomego odsetka paralityków w stosunku do zachorowań na kilę, a także co do przyczyn stosunkowo rzadkiego występowania porażenia postępującego i wiądu rdzenia w krajach niecy- wilizowanych, gdzie natomiast kiła trzeciego rzędu występuje znacznie częściej i przebiega ciężej. Pomawiano o sprawstwo różne czynniki, np. wpływ kultury, czynniki rasowe, żywotność szczepów krętka, ich przypuszczalna nerwozwrotność, niedostateczność leczenia swoistego, szczepienie przeciwospowe itd. Żadna z tych hipotez nie rozporządza pewnymi dowodami. Różnica między kilą mózgu a porażeniem postępującym jest żasadnicza. Pod względem klinicznym: kiła mózgu dostępna jest leczeniu swoistemu, porażenie po- stępujące nie. Okres utajenia kily mózgu wynosi 2-5 lat, porażenia postępującego w 15 (a nawet do 30) lat. Anatomopatologiczne podłoże jest zupełnie różne. Pora- żenie postępujące jest chorobą bezwzględnie śmiertelną, jeśli nie jest właściwie leczona, kila mózgu niekoniecznie. W mózgach chorych na porażenie postępujące tylko wyjątkowo można spotkać późne .zmiany kiłowe, np. kilaki. Trzy następujące sprawy zazwyczaj wykluczają się wzajemnie: kiła z wybitnymi objawami, kiła trzeciego rzędu i porażenie postępujące. Zakażenie kiłowe, które doprowadzi w przyszłości do porażenia postępującego i do kiły, odznacza się właśnie lekkim, łagodnym przebiegiem i dlatego tak łatwo może być przeoczone lub zlekceważone. [więcej w: , witamina b6, kurs sep, gabinet kosmetyczny ]

Posts Tagged ‘gabinet kosmetyczny’

W roku 1917 Wagner-Jauregg uzyl

Badania Danneela, wykonane w liczbie 3.600, prawie w 700 przypad- kach dowodzą, że naj częstszymi źródłami pomyłek przy wykonaniu od- czynu Biernackiego są: 1. ślady alkoholu lub eteru w strzykawce; 2. niedokładne skalibrowanie strzykawki oraz pipety; 3. niedokładne wciąganie krwi oraz roztworu cytrynianu sodowego; 4. niska ciepłota; 5. kilkogodzinne pozostawienie mieszaniny krwi z roztworem cytry- nianu przed wciąganiem do pipety; 6. przechowywanie mieszaniny z krwi i cytrynianu sodu w lodówce; przy takim postępowaniu opadanie krwinek prawie całkiem nie na- stępuje. Natomiast prawie nie wywierają wpływu na wynik odczynu: 1. wykonywanie odczynu po spożyciu pokarmu przez. badanego; 2. praca fizyczna; 3. badanie w ciemni o-raz w świetle; 4. wilgotność strzykawki i pipety. W większości pracowni, szpitali i klinik stosuje się metodę Wester- grena, który pierwszy zwrócił uwagę na doniosłe znaczenie szybkości opadanie krwinek w gruźlicy płuc. Postępowanie w metodzie Westergrena. Do strzykawki objętości 2 ml, zaopatrzo- nej w krótko skośnie .ściętą igłę, wciąga się bardzo dokładnie 0,4 ml izotonicznego (3,8%) wodnego roztworu krystalicznego cytrynianu sodowego, a następnie nakłuwszy igłą żyłę zgięcia łokciowego, wciąga się także bardzo dokładnie 1,6 rnl krwi i miesza się przez 3-4-krotne nachylenie (nie wstrząsanie) strzykawki. Często stosuje się 2-5% roztwór cytrynianu sodowego jako środek, który zapobiega krzepnięciu krwi. Wyniki, otrzymywane z tymi roztworami, są prawie takie same jak z roztworem izotonicznym. Po dokładnym zmieszaniu krwi z roztworem cytrynianu sodowego przenosi się mieszaninę do rurki Westergrena długości 30 cm, średnicy 2;5 mm, na- pełniając ją do podziałki o i wstawia się rurkę zupełnie pionowo do odpowiedniej podstawki. Wyniki odczytuje się po jednej, dwóch i 24 godzinach. Szybkość opa- dania krwinek określa się wysokością słupka osocza, które się zbiera nad krwin- kami, wyrażając ją w mm. [przypisy: , gabinet kosmetyczny, artykuły fryzjerskie, przedłużanie rzęs ]