Posts Tagged ‘kosmetyki organiczne’

Leczenie goraczkowe bylo odkryciem epokowej

Leczenie gorączkowe było odkryciem epokowej wagi. Już Hipokrates, Celsus i Galen w pismach swoich zamieścili wzmianki, z których wnosić można, że zauważyli wpływ chorób gorączkowych na zaburzenia psychiczne. W XVII i XVIIIw. niektórzy celowo zakażali melancholików chorobami skórnymi, np. świerzbem, w celach leczniczych. Reuss próbował uspokajać podnieconych psychicznie chorych zaszczepieniem im ospy. W XIX w. pojawia się coraz więcej doniesień o korzystnym wpływie różnych chorób zakaźnych na przebieg psychoz. Spostrzeżenia te dotyczą duru brzusznego, cholery, gorączki powrotnej, płonicy, odry, ospy, żółtaczki za- kaźnej, spraw ropnych, świnki, róży, różyczki. Ricord i Despres pierwsi zastosowali różę do celów leczniczych. Nię brakło powikłań śmiertelnych. Entuzjazmowano się poza psychiatrią metodami sztucznego wywołania ropienia. Bardzo rozpowszech- niona była tzw. zawłoka (setaceum): przebijano na karku podstawę fałdy skórnej igłą i przewlekano powrózek z waty, jedwabiu lub płótna. Powstające w kanale podskórnym (długim ok. 30 cm) ropienie miało działanie lecznicze. Tworzono też sztucznie rozległe wrzody (fontanella), przeciwdziałając jak najdłużej ich gojeniu się. Na przykład wywołane za pomocą tzw. maści Autenrietha na głowie chorego ewrzodzenie doprowadzało czasem aż do martwicy kości pokrywy czaszki. Przez pGwstały ubytek można było widzieć oponę mózgową i zakręty. Wywoływano też miejscowe oparzenia. Zejścia śmiertelne notowano również po stosowanej czasem przeciw psychozom chłoście pokrzywami. Rosyjski psychiatra Rosenblum był pierw- szym, który w latach 1864-1875 szczepił psychicznie chorym dla celów leczniczych krew chorych na. gorączkę powrotną. Praca Rosenbluma, ogłoszona w Języku nie- mieckim, uszła uwadze psychiatrów. Pierwszy opracował teoretycznie zasady lecze- . nia psychoz szczepieniem chorób zakaźnych Juliusz Wagner-Jauregg (1877). Pró- bował szczepić róźę, jady bakteryjne, ciała białkowe, używano też tuberkuliny Ko- cha, szczepionki pyocyaneus i nukleinianu sodowego. Wprawdzie zauważono ko- rzystne wyniki w leczeniu porażenia postępującego, jednakże sposobów tych nie doceniano, wiążąc nadzieję z salwarsanem. [patrz też: , kosmetyki organiczne, wkładki sfp, dentysta Kraków ]

Posts Tagged ‘kosmetyki organiczne’

Leczenie goraczkowe bylo odkryciem epokowej

W szpiku w gruźlicy płuc przebiegającej z jamami w płucach stwier- dza się (Andrzej Biernacki) przesunięcie mielogramu w kierunku postaci młodych, głównie szpikowych i młodocianych, czasami nawet promiele- cytów, kosztem krwinek obojętnochłonnych podzielonych. Przesunięcie jest zwłaszcza znaczne w przypadkach przebiegających ze zwiększeniem w krwi obwodowej liczby białych krwinek i z przesunięciem w lewo we wzorze Schillinga. Prócz omówionych zmian w ustroju, dotkniętym zakażeniem gruźli- czym, może powstawać toksyhemoglobina (Ludwik Ptaszek) na tle bez- pośredniego związania pewnej ilości hemoglobiny z jadami krążącymi w krwi. Wskutek tego zdolność hemoglobiny chłonienia tlenu słabnie. Uszkodzenie to może być wyrównane wzmożoną czynnością narządów krwiotwórczych, dostarczających wtedy więcej zdrowej hemoglobiny. Z ich wyczerpaniem w dalszym przebiegu gruźlicy płuc następuje ponowne upośledzenie chłonnej zdolności hemoglobiny, Zaburzenia te mogą być przyczyną duszności pomimo dobrego jeszcze stanu mięśnia sercowego i stosunkowo nierozległego zniszczenia tkanki płucnej. Być może, że są one także jedną z przyczyn przyśpieszenia tętna, które stwier- dza się już w początkowym okresie gruźlicy pluc.
Narząd fioczowy. W gruźlicy płuc mogą powstawać w narzą- dzie moczowym zmiany swoiste i nieswoiste. Do zmian swoistych należą gruźlica tego narządu, gruźlicze zapalenie oraz zwyrodnienie nerek, wywołane jadami gruźliczymi, krążącymi w krwi, lub działaniem prąt- ków gruźlicy osiedlonych w nerkach, do nieswoistych – sprawy chorobowe, wywołane przez rozmaite inne czynniki, zwłaszcza zakaże- nie dodatkowe lub zatrucie solami ciężkich metali. Zmiany te mogą prze- biegać bez żadnych objawów. W innych przypadkach o ich istnieniu świadczy białkomocz oraz nieprawidłowe składniki postaciowe w osadzie moczu. W gruźlicy płuc często zdarzają się zaburzenia składu barwników moczu polegające na przewadze urochrofiu nad innymi bar- wnikami (Jadwiga i Zdzisław Skibińscy). Prócz jakościowego zaburzenia często stwierdza się także zwiększenie dobowej ilości barwników oraz ich stężenia. [więcej w: , kosmetyki organiczne, witamina b6, korekcja wzroku ]

« Previous Entries