December 4th, 2018

Dane na temat noworodkowej cukrzycy zgłoszone przez von Mühlendahla i Herkenhoffa (wydanie z 14 września) wskazują, że przyczyny tego rzadkiego stanu są heterogeniczne. Spośród 57 dzieci tylko 7 miało haplotypy HLA związane z cukrzycą autoimmunologiczną. W większości przypadków przyczyna była nieznana, a kilka niemowląt miało bardzo rzadkie zaburzenia genetyczne. Autorzy jednak nie wspomnieli o kilku opublikowanych doniesieniach o przypadkach cukrzycy u noworodków, w których można wykazać lub zasugerować przyczynę. Przyczyny obejmowały aplazję trzustki, wrodzoną nieobecność wysepek i selektywną agenezję komórek ..2
W jednym z przypadków selektywnej agenezji komórek ., wykazaliśmy ojcowską izodysomię chromosomu 6 (tj. Read the rest of this entry »

December 4th, 2018

W wydaniu z 24 sierpnia Journal Konstantinides i in. opisują nierandomizowane badanie dwóch strategii leczenia dorosłych z ubytkiem przegrody międzyprzedsionkowej. Autorzy wyciągnęli wniosek, że chirurgiczne zamknięcie ubytków w przegrodzie międzyprzedsionkowej u pacjentów w wieku powyżej 40 lat poprawia długotrwałe przeżycie, a towarzyszący mu artykuł redakcyjny podtrzymuje ten pogląd.2
Ograniczenia badań nierandomizowanych zostały rozpoznane na wiele lat, a takie badania wymagają ostrożnej interpretacji, szczególnie dlatego, że nie można wykluczyć możliwości stronniczości z przypisywania leczenia.3 Konstantinides et al. dostarczają niewiele informacji na temat wyboru pacjentów do operacji, chociaż w ich badaniu pacjenci chirurgiczni byli młodsi i mieli mniejszy opór naczyń płucnych niż pacjenci leczeni. Analiza regresji Coxa została zastosowana w celu dostosowania się do znanych nierównowagi linii podstawowej, ale jest prawdopodobne, że istniały inne ważne różnice między dwiema grupami terapeutycznymi, które mogły przyczynić się do różnicy w przeżyciu. Read the rest of this entry »

December 4th, 2018

Duży rozmiar kohorty przesiewowej MRFIT i okres obserwacji od 15 do 17 lat spowodowały dużą liczbę przypadków do badania. Dostępność wyczerpujących danych dotyczących zgonu z powodu chorób nerek i leczenia schyłkowej niewydolności serca oznacza, że różnice w częstości występowania choroby w zależności od poziomu ciśnienia krwi są mało prawdopodobne z powodu systematycznych różnic w ocenie wyników lub w dostęp do opieki. Podobnie, nasze wykorzystanie schyłkowej niewydolności nerek z powodu jakiejkolwiek przyczyny jako głównego wyniku wyklucza możliwość błędnej klasyfikacji przyczyn tego stanu.37,38 Nasze badanie ma jednak kilka ograniczeń. Żadne kobiety nie zostały uwzględnione. Ciśnienie krwi mierzono tylko raz, co skutkowało niedoszacowaniem siły związku schyłkowej niewydolności nerek z ciśnieniem krwi39. Read the rest of this entry »

December 4th, 2018

sport-3[1]Tradycyjny nordic walking to sport dość prosty. Najważniejszy jest jednak ekwipunek, niezbędny do wykonywania ćwiczeń. Nie jest on obszerny- wystarczą kijki nordic walking, dobre, sportowe buty i wygodny strój. Należy pamiętać, że kijki trekkingowe, a kijki służące do nordic walking to dwie różne rzeczy. Te służące do uprawiania znanego skandynawskiego sportu są zazwyczaj wykonane z aluminium i włókien szklanych, aby zapewnić maksymalną wytrzymałość na urazy mechaniczne przy zachowaniu lekkości sprzętu. Read the rest of this entry »

« Previous Entries