Posts Tagged ‘witamina b6’

W roku 1917 Wagner-Jauregg uzyl

W roku 1917 Wagner-Jauregg użył zimnicy trzeciaczki, którą zaszczepiono dzie- więciu paralitykom. Wyniki lecznicze były zdumiewająco korzystne. W r. 1918 zda- rzyło się nieszczęście. Szczep trzeciaczki okazał się zanieczyszczony zimnicą tropi- kalną. Trzech szczepionych chorych zmarło. Dopiero w r. 1919 otrzymał Wagner- Jauregg czysty szczep trzeciaczki. Chociaż liczyć się trzeba z możliwością, że anty- biotyki wyprą piretoterapię, to jednak wciąż jeszcze zimnica uchodzi za potężny lek przeciw porażeniu postępującemu. Etiologia i patogeneza. Czynnikiem chorobotwórczym jest krętek blady (Spirochaeta paHidp,). Spośród zakażonych kiłą zapada jednak na porażenie postę- pujące tylko 2-5%, do czego dodać można 30% zachorowań na wiąd rdzenia bez. objawów porażenia. Od dawna toczą się spory co do przyczyn znikomego odsetka paralityków w stosunku do zachorowań na kilę, a także co do przyczyn stosunkowo rzadkiego występowania porażenia postępującego i wiądu rdzenia w krajach niecy- wilizowanych, gdzie natomiast kiła trzeciego rzędu występuje znacznie częściej i przebiega ciężej. Pomawiano o sprawstwo różne czynniki, np. wpływ kultury, czynniki rasowe, żywotność szczepów krętka, ich przypuszczalna nerwozwrotność, niedostateczność leczenia swoistego, szczepienie przeciwospowe itd. Żadna z tych hipotez nie rozporządza pewnymi dowodami. Różnica między kilą mózgu a porażeniem postępującym jest żasadnicza. Pod względem klinicznym: kiła mózgu dostępna jest leczeniu swoistemu, porażenie po- stępujące nie. Okres utajenia kily mózgu wynosi 2-5 lat, porażenia postępującego w 15 (a nawet do 30) lat. Anatomopatologiczne podłoże jest zupełnie różne. Pora- żenie postępujące jest chorobą bezwzględnie śmiertelną, jeśli nie jest właściwie leczona, kila mózgu niekoniecznie. W mózgach chorych na porażenie postępujące tylko wyjątkowo można spotkać późne .zmiany kiłowe, np. kilaki. Trzy następujące sprawy zazwyczaj wykluczają się wzajemnie: kiła z wybitnymi objawami, kiła trzeciego rzędu i porażenie postępujące. Zakażenie kiłowe, które doprowadzi w przyszłości do porażenia postępującego i do kiły, odznacza się właśnie lekkim, łagodnym przebiegiem i dlatego tak łatwo może być przeoczone lub zlekceważone. [więcej w: , witamina b6, kurs sep, gabinet kosmetyczny ]

Posts Tagged ‘witamina b6’

W roku 1917 Wagner-Jauregg uzyl

W szpiku w gruźlicy płuc przebiegającej z jamami w płucach stwier- dza się (Andrzej Biernacki) przesunięcie mielogramu w kierunku postaci młodych, głównie szpikowych i młodocianych, czasami nawet promiele- cytów, kosztem krwinek obojętnochłonnych podzielonych. Przesunięcie jest zwłaszcza znaczne w przypadkach przebiegających ze zwiększeniem w krwi obwodowej liczby białych krwinek i z przesunięciem w lewo we wzorze Schillinga. Prócz omówionych zmian w ustroju, dotkniętym zakażeniem gruźli- czym, może powstawać toksyhemoglobina (Ludwik Ptaszek) na tle bez- pośredniego związania pewnej ilości hemoglobiny z jadami krążącymi w krwi. Wskutek tego zdolność hemoglobiny chłonienia tlenu słabnie. Uszkodzenie to może być wyrównane wzmożoną czynnością narządów krwiotwórczych, dostarczających wtedy więcej zdrowej hemoglobiny. Z ich wyczerpaniem w dalszym przebiegu gruźlicy płuc następuje ponowne upośledzenie chłonnej zdolności hemoglobiny, Zaburzenia te mogą być przyczyną duszności pomimo dobrego jeszcze stanu mięśnia sercowego i stosunkowo nierozległego zniszczenia tkanki płucnej. Być może, że są one także jedną z przyczyn przyśpieszenia tętna, które stwier- dza się już w początkowym okresie gruźlicy pluc.
Narząd fioczowy. W gruźlicy płuc mogą powstawać w narzą- dzie moczowym zmiany swoiste i nieswoiste. Do zmian swoistych należą gruźlica tego narządu, gruźlicze zapalenie oraz zwyrodnienie nerek, wywołane jadami gruźliczymi, krążącymi w krwi, lub działaniem prąt- ków gruźlicy osiedlonych w nerkach, do nieswoistych – sprawy chorobowe, wywołane przez rozmaite inne czynniki, zwłaszcza zakaże- nie dodatkowe lub zatrucie solami ciężkich metali. Zmiany te mogą prze- biegać bez żadnych objawów. W innych przypadkach o ich istnieniu świadczy białkomocz oraz nieprawidłowe składniki postaciowe w osadzie moczu. W gruźlicy płuc często zdarzają się zaburzenia składu barwników moczu polegające na przewadze urochrofiu nad innymi bar- wnikami (Jadwiga i Zdzisław Skibińscy). Prócz jakościowego zaburzenia często stwierdza się także zwiększenie dobowej ilości barwników oraz ich stężenia. [więcej w: , kosmetyki organiczne, witamina b6, korekcja wzroku ]