Neurastenia kiłowa.

February 24th, 2018

W przypadkach tych neurastenia kiłowa przechodzi w stadium neurasthenicum porażenia postępującego. Jest zasadą naczelną psychoterapii, żeby nie lekceważyć nigdy skarg podmiotowych chorego. Zasada ta jest szczególnie godna podkreślenia w stosunku do chorych, którzy przebyli kiłę, o czym lekarz jednak może nie wiedzieć. Zanim dojdzie do typowych objawów porażenia postępującego, chory w ciągu wielu miesięcy, a nawet lat, może nie zdradzać żadnych innych objawów prócz neurastenii. Nie potrzeba podkreślać ogromnej odpowiedzialności lekarza, który przypadek taki otrzyma.Zwłaszcza kiedy zgłasza się chory w średnim wieku, dotąd wolny od wszelkich objawów nerwowości, który nigdy poważnie nie chorował, należy myśl skierować ku możliwości porażenia postępującego. Okaże się wówczas niejednokrotnie, że pod objawami neurastenii kryją się już pierwsze objawy zespołu psychoorganicznego, co znajdzie też potwierdzenie w wynikach badania płynu             mózgowo- rdzeniowego. Obraz kliniczny. Zespół psychoorganiczny w mało której jednostce chorobowej bywa tak kompletny jak w porażeniu postępującym. Już od samego początku cierpienia, a z biegiem czasu coraz wyraźniej zaznacza się zubożenie osobowości. Ilościowa zmiana osobowości na gorsze obejmuje całość życia psychicznego, doprowadzając je w końcu do poziomu poniżej zwierzęcia. Już w okresie początkowym można stwierdzić poważne upośledzenie zdolności zapamiętywania. Z biegiem czasu doznaje uszczerbku także zdolność przechowywania i zdolność przypominania. Sprawność umysłowa zaczyna wykazywać coraz większe braki: uwaga staje się zbyt przerzutna i ulega łatwo zmęczeniu, pojmowanie przebiega mozolnie i wymaga zbyt długiego czasu, obniża się spostrzegawczość, tok myślenia staje się powolny, chorym sprawia trudność przemyślenie zagadnienia do końca, zwęża się zakres ich zainteresowań, tworzenie sądów staje się utrudnione, chorzy są niezdolni objąć całość zagadnienia i poprzestają na szczegółach. Postępujące otępienie idzie równolegle z zanikiem zdolności pamięciowych i z rozprzężeniem życia afektywnego. [podobne: stomatolog bydgoszcz, Dobry Ortodonta, chirurgiczne usuwanie ósemek ]

Powiązane tematy z artykułem: chirurgiczne usuwanie ósemek Dobry Ortodonta stomatolog bydgoszcz